Een kortetermijnwagen bestellen bij ALD Automotive kan vanaf nu volledig online. Zo zet het leasebedrijf zijn digitale traject verder en biedt het een antwoord op de stijgende vraag naar flexibiliteit.
Professionele klanten van ALD Automotive kunnen voortaan hun kortetermijnwagens online reserveren via My ALD, het digitale platform voor wagenparkbeheerders. Ze hebben de keuze uit verschillende categorieën*: Mini (Renault Clio), Compact (Renault Megane), Classic (Peugeot 508), Luxury (BMW serie 3), Monospace (Ford Galaxy) en Vans (Citroën Berlingo). Een categorie kiezen, de plaats en het moment van de levering bepalen en de reservatie bevestigen, duurt minder dan 5 minuten. Daarna kan de klant de status van zijn reservatie raadplegen, de actieve contracten opvolgen en zelfs de inlevering inplannen als de wagen niet meer nodig is.
Klanten kunnen de kortetermijnwagens van ALD Flex reserveren voor een periode van een dag tot 18 maanden en de levering vindt de volgende werkdag al plaats. Ideaal voor bedrijven die snel een wagen zoeken voor nieuwe werknemers of tijdelijke werkkrachten.
Minder administratie
Het is niet de eerste keer dat ALD de digitale kaart trekt. In september 2021 kwam het leasebedrijf als eerste op de markt met een volledig digitaal bestelproces voor fietsen. “Digitalisering speelt een belangrijke rol in onze sector. Het is daarom een van de belangrijkste kerndoelen van ALD in onze Move 2025 strategie”, zegt Benjamin Daels, Sales & Marketing Director bij ALD Automotive. “Zo verlichten we het administratiewerk van onze klanten en kunnen ze zich richten tot wat écht belangrijk is, namelijk het uitwerken van een duurzame strategie en het begeleiden van hun werknemers.”
Steeds meer vraag naar flexibiliteit
Sinds het begin van de pandemie zijn bedrijven meer en meer op zoek naar flexibele oplossingen. Dat bevestigen ook de cijfers: het aantal kortetermijnwagens van ALD is de laatste 2 jaar gestegen met 38%, naar een totaal van 2.800 voertuigen. Nu de gemiddelde levertermijn van een nieuwe wagen tussen de 9 maanden en een jaar ligt, zet die trend zich voort. “Naast het verlengen van bestaande leasecontracten, vinden bedrijven steeds vaker de weg naar kortetermijnverhuur om lange levertermijnen te overbruggen en om risico’s te beperken”, besluit Benjamin.
*Modellen ter illustratie