Er zijn drie sleutelmomenten in de klantenervaring van een bestuurder die met een leasingauto rijdt. De ontvangst van de auto is een aangenaam moment, maar de twee andere momenten kunnen een zekere mate van stress met zich meebrengen, namelijk een eventueel ongeval en de schrik en onzekerheid die verband houden met de inlevering van de auto op het moment dat het contract ten einde loopt.
Vanwaar de stress op het einde van het contract? Gewoonweg omdat de bestuurder bij de inlevering vaak vreest dat hij na de expertise nog met onverwachte kosten zal worden geconfronteerd (krassen of deuken in de carrosserie, verlies van documenten of reservesleutels enz.).
Om de klant die extra stress te besparen en hem zo vlot mogelijk door die laatste fase te begeleiden, lanceert ALD Automotive nu 'ALD flexpertise'.
ALD flexpertise is een gratis, eenvoudige en gemakkelijke service. Hoe werkt het? Zes tot acht weken voor het contract ten einde loopt, zal een expert het voertuig onder de loep nemen, net zoals dit gedaan wordt op de dag van de inlevering van het voertuig. ALD Automotive-specialisten in techniek en verzekering analyseren het expertise-rapport in detail en stellen concrete oplossingen voor aan de fleetmanager en bestuurder bij tekortkomingen. Hiermee kan geanticipeerd worden op problemen zoals ontbrekende documenten of sleutels, banden die gewisseld dienen te worden of schade die hersteld moet worden.
Dankzij deze formule kunnen de vlootbeheerder en de bestuurder hun eventuele factuur na de inlevering van de auto zoveel mogelijk drukken. Bovendien kunnen ze er op die manier op rekenen dat ze niet meer met verborgen kosten zullen worden geconfronteerd.
De bestuurder hoeft zich dan tijdens de laatste dag van het contract geen zorgen meer te maken. Het enige wat hij dan nog moet doen, is ALD Automotive vertellen waar het voertuig zich bevindt.
'ALD flexpertise' is een dienst die ALD Automotive aanbiedt aan al zijn verzekerde klanten die hun contract vernieuwen.
Dit proces is gebaseerd op het vertrouwen dat ALD Automotive schenkt aan zijn klanten. Deze oplossing bespaart de klant vooral een vervelend stressmoment en toont eens te meer aan dat de leasingmaatschappij de klant centraal stelt.